Tuesday, June 16, 2009

Buka Sekolah

Hari Kedua

Selesai makan makan pagi/tengahari (nasi bungkus lauk gulai daging, 3 bungkus kongsi 6 orang, kira ok le sebab Aliff tak makan banyak), kami bersiap untuk ke Kuala Terengganu. Sampai di Kuala Terengganu, aku tinggalkan mereka semua di Maidin Mall dan aku ke Aeon Credit untuk uruskan pasal road tax dan insuran moto yang dah nak tamat tempoh. Selesai urusan, kami bertolak ke SESMA untuk hantar Asyraf ke asrama. Buat pendaftaran dan bayar apa yang patut (Aku bayar makan asrama je RM130.00, bayaran lain cikgu kata boleh bayar kemudian) dan hantar asyraf ke asrama.
Selesai urusan di SESMA, berpatah balik ke Kuala Berang untuk hantar kakak ke MRSM Kuala Berang. Tiba di MRSM KB dah lewat, lebih kurang 6.15 petang. Kakak bagi tau baju kurung dan tudung putihnya tertinggal di rumah. Balik semula ke rumah dan berpatah balik semula ke MRSM. (Mujur le dekat, kalau tidak , nanya aku...)
Malam, selesai sembahyang Isyak dan basuh pakaian mana yang patut (maklum je lah tak bawa banyak pakaian) lebih kurang jam 9.30 malam, bertolak balik ke Bachok. Tiba di rumah mek jam 12.30 pagi. Malam tu kami bermalam di rumah mek.
...bersambung

2 comments:

my little family / kaftanbatik said...

mujo MRSM KB dekat jah...klu jauhhh..'keno' doh nih..hahahaha

Lee D'Langkawi said...

Nasib baik.... hihihi