Sunday, August 2, 2009

Santai Hujung Minggu

Hujung minggu lepas disebabkan tak tahu apa nak buat, kami ronda-rondalah di Langkawi Fair. Rupa-rupanya di sana ada berlangsung satu aktiviti. Akupun lupa apa nama aktiviti tersebut tetapi ada pertandingan mewarna untuk kanak-kanak, pertunjukan binatang dari Wildlife, jualan dan pertunjukan pentas.

Mirul sempat lagi bergambar dengan ular sawa. Bayar RM1.00 je. Sebenarnya bukan bayaran tapi derma untuk tabung bagi program tersebut. Berani juga dia. MA memang awal-awal lagi dah lari. Aku pula sekadar boleh ambil gambar je. Nak pegang binatang ni memang aku geli. hiiiii.

Sebelum pulang, sementara menunggu Mirul beratur untuk beli Mc D, aku layan Aliff bermain gelongsur di playground. Adelah seorang budak anak Pak Arab bermain bersama Aliff di playground tersebut. Budak ni memang 'hebat'. Gelongsor turun kepala dulu. Lantas aku memuji kehebatan budak arab tersebut dengan berkata, "Anta waal bisaalun". (Terjemahannya - Biso demo weh). Budak tu tersenyum tanda faham dan mengulangi aksi tersebut beberapa kali sambil tersenyum ke arahku. Moral dari cerita ni, rupa-rupanya aku ni pandai juga cakap arab ye... hihihi. Lagi gambar klik sini.

No comments: