Thursday, September 17, 2009

Balik Kampung

Sejak semalam lagi mereka yang tinggal di Langkawi mula beransur-ansur balik kampung. Mereka yang hendak balik dengan kereta sendiri dah mula menghantar kereta ke Pelabuhan Tanjung Lembong. Hari ini, pagi-pagi lagi aku dah bersiap. Jam 9.00 pagi aku bertolak ke Pelabuhan Tanjung Lembung untuk menghantar kereta ke Kuala Kedah. Prosesnya untuk mendaftar dan pemeriksaan kastam tidak lama, lebih kurang 15 minit dah siap. Ini kerana kereta aku bernombor pendaftaran luar, bukan Langkawi. Kalau KV mungkin memakan sedikit masa kerana terpaksan mengisi borang Kastam dan pemeriksaan yang lebih teliti.
Lebih kurang jam 10.00 pagi aku ke Jeti Point Langkawi untuk beli tiket feri bagi perjalanan ke Kuala Kedah pada jam 9.30 pagi esok. Bukan main panjang beratur, pukul 11.00 pagi baru sampai ke kaunter. Maknanya sejam aku beratur untuk beli tiket feri. Kalau beli besok, junuh nak beratur, mungkin lagi ramai.
Sekarang tunggu masa je. Tak sabar nak balik kampung.

No comments: