Sunday, April 26, 2009

Bukit Merah

- EDISI KHAS -

Baru-baru ni iaitu pada 23.4.2009, kami 'member2 opis' pi ke Bukit Merah, Perak untuk menjalani satu 'kursus' dalaman buat staf. Seramai lebih kurang 22 orang peserta mengikuti rombongan ini. Kami bertolak dari Balai Pengawal AKM lebih kurang jam 8.00 pagi dan menaiki feri jam 8.30 pagi.

Rombongan semasa di dalam feri ke Kuala Kedah

Sebelum menaiki bas tu apa lagi, kami berhentilah untuk sarapan di Gerai RM2.00 iaitu di sebelah Jeti Kuala Kedah.


Selama 3 hari 2 malam kami berada di Bukit Merah, kami menginap di Suria Service Apartments, Bukit Merah Laketown. Selesai saja 'check in' di tempat penginapan, kami terus ke Penjara Taiping. Di sini kami telah berpeluang untuk melawat Galeri Penjara dan selepas itu minum petang bersama Pengarah Penjara Taiping.



Sebahagian peserta rombongan bergambar di hadapan Apartment.

Selesai saje lawatan ke Penjara Taiping, kami singgah sekejap di Muzium Perak, terletak berhadapan dengan penjara Taiping. Tak banyak tempat yang boleh kami lawati di sini kerana Muzim Perak sedang dalam proses penyelenggaraan. Jadi bergambar jelah.


Selesai bergambar di Muzium Perak, kami terus ke Kuala Sepetang. Untuk apa? Untuk apa lagi kalau bukan untuk pekena mee banjir udang Mak Teh. Best, satu mangkuk sampai 12 ekor udang, tuu dia.

Gotong Royong memasak dan 'memakan'

Pada hari kedua, sesi 'LDK' kami seterusnya adalah beriadah di Laketown Water Park. Memang meriah betul sampai ada yang tak nak balik. Hampir 2 jam kami di sini, semua peserta tak lepaskan peluang untuk bermain air di water park ni. Aku tak dapat ikut serta kerana demam... Tak upaya lah.


Selesai saja bermain air di water park, kami sekali lagi berkunjung ke Kuala Sepetang. Kali ni kami bersama Pengarah AKM pekena mee udang Mak Jah pula. Bukan sepetang lagi pekena mee udang ni tapi duapetang berturut-turut. Memang best.

2 comments:

Tepi Sungai Batu said...

Lee,
Tak nampak pulak muka Jo. Dia tak gi ke?

Lee D'Langkawi said...

Man,
Dia tak gi. Ada exam PTK. Study lah tu.